B 737-900 ER Type Rating

Simulator werk

Na iets meer dan een week is hier dan weer een bericht vanuit Istanbul. De afgelopen week zijn we allemaal erg druk geweest met het leren van de procedures die bij het besturen van de B-737 komen kijken. Dat allemaal ter voorbereiding op wat er morgenvroeg komen gaat. Om 5 uur worden Patrick en ik 's ochtends bij het "Pegasus flight training center" verwacht. Daar zullen we dan eindelijkk onze eerste vlucht op de full motion simulator gaan maken. Full-motion houd in dat de simulator ook beweegt op grote cylinders tijdens de vlucht. Erg realistisch dus allemaal. Tot nu toe hebben Patrick en ik de meeste tijd doorgebracht op 2 stoelen voor een poster van de cockpit -het zogenaamde chairflyen- om alles goed te oefenen. Uiteraard is er vorige week ook nog ruimte geweest voor de broodnodige ontspanning. Zo heb ik vorige week dinsdag bijvoorbeeld in het gezelschap van de directie van Sim Design mogen dineren in Istanbul. Daarna hebben we ook nog even wat gedronken in de stad. Een zeer geslaagde avond kan ik wel stellen. Dinand en Desiree hebben ook mijn nederlandse simkaart meegenomen van mijn T-Mobile abbonement. Deze gaat over naar iemand anders, aangezien ik daar toch niets aan heb in Indonesië. Ik heb dus ook nog een kleine huishoudelijke mededeling: voor iedereen die mij telefonisch mocht willen bereiken, dat kan niet meer op mijn oude nummer! (0638306668) De donderdag erna heb ik voor het eerst kennisgemaakt met de machine die het mij de komende weken zo zuur mogelijk gaat maken. Zoals jullie misschien al bij anderen hebben kunnnen lezen. Ik mocht een vlucht bijwonen van 2 captains die in de simulator op een herhalingscursus gingen voor Pegasus. Gelukkig werd er bij mij in de cockpit volledig engels gesproken, voor zover ze dat konden. De instructeur was een turkse man en de captains waren afkomstig uit Hongarije en Bulgarije. Ik moet zeggen dat het bijwonen van de trainingssessie een behoorlijke eye-opener was. Laat ik maar zeggen dat ik nou niet bepaald positief werd verrast door 2 captains met samen meer dan 30 jaar ervaring. Maar goed ik zal het eerst zelf allemaal nog waar moeten maken! Tijdens de sessie mocht ik gewoon vragen stellen aan de instructeur wanneer deze er tijd voor had. Dat was wel handig. Vooral met betrekking tot de procedures. Gisteren hebben we het rooster voor april gekregen van Pegasus. Zoals het er nu voor staat (het rooster kan nog veranderen) hebben we op 14 april onze skill test in de simulator. Ons examen zeg maar. Daarna zullen we ingepland worden voor de "basetraining". Je gaat dan met een leeg vliegtuig 6 take offs en landingen maken om te zien en te voelen hoe dat nu gaat met een echt vliegtuig. Ik meld me waarschijnlijk zaterdag weer, dan heb ik een dagje vrij na 3 simsessies. Dan valt er zeker weer genoeg te vertellen!

Reacties

Reacties

ma en pa

De mooie weken gaan komen!!!!
Eindelijk ga je nu al je harde werk in de praktijk brengen.
Maar hopen dat het schema van de sim niet te veel veranderd voor jullie en dat de skill test ook op 14 april kan doorgaan.
We hebben Desiree en Dinand gesproken, en ook zij hadden een heerlijke ontspannende avond gehad, na ook voor hen een week van hard werken.
We zijn nu al benieuwd naar je volgende verslag!!!
Succes allemaal!!!!

bassplayingdiver

Mooi verhaal Mark!

Ini en kids

we hopen dat je laatste week net zo goed verloopt als de voorgaande weken. Misschien zien we je snel deze kant weer op komen!Voor de rest wensen wij jullie de laatste week nog heel veel succes toe!!!

Diny R

Hoi Mark
Nog 1 weekje in het Turkse land?en dan fly away ?

De Tukkers hebben de Lampegatters toch maar mooi op plek 2 gezet.
Mooi he?

oma en opa Borculo

nog even de hakken in het zand ,laat het een bekroning zijn voor jullie allemaal.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!