B 737-900 ER Type Rating

Week 1 zit erop

De eerste week in Istanbul zit erop. Ik moet zeggen dat het behoorlijk snel is gegaan. Elke dag hebben we les gehad in vliegtuigsystemen via de CBT en een instructeur. Tot nu toe is stof (met wat extra studie in de avond) goed bij te benen. Onze dagen zien er behoorlijk identiek uit op het moment. Dat is ook de reden dat ik niet veel heb geschreven de laatste dagen. Dat zou hoofdzakelijk op hetzelfde neerkomen.

Om 10 uur beginnen we met de lessen. Deze gaan door tot zo'n 15:30/16:00 uur. Dat valt dus nog reuze mee. Daarna ga ik vaak even sporten in de fitnessruimte bij het hotel samen met Frans, Otmar en Patrick. Daarna gaan we de sauna in waar ook Jaap en Thijs zich vaak bij de groep voegen, om vervolgens een duik in het zwembad te nemen. Tegen 6 uur gaan we dan even eten zodat we mooi op tijd klaar zijn met alles om nog te kunnen studeren 's avonds.'

Tot nu toe hebben we iets meer dan de helft van de lesstof behandeld. Aanstaande maandag zal wel pittige dag worden aangezien we dan de wat meer technische dingen gaan doornemen zoals het hydraulisch systeem.

Ook hebben we vandaag in het simschema gezien dat we 30 maart onze eerste simsessie hebben. Ze werken hier met 'slottijden' Dat wil zeggen dat je ingedeeld kunt worden in een bepaald tijdsblok (A,B,C,D,E) van 4 uur. Blok A is van 02:00 tot 06:00, blok B van 06:00 tot 10:00, etc. Als je een beetje pech hebt (als je het zo moet noemen, ik heb het er namelijk graag voor over) ben je in slot A ingedeeld en moet je om 2 uur 's nachts beginnen. Patrick en ik zijn de 1e dag ingedeeld in slot C (10:00-12:00) en de 2e dag in slot E (18:00-22:00). De rest van het schema is nog niet duidelijk (valt onder de maand april).

Vanavond heb ik ook mijn kleren maar eens gewassen in de badkuip. Dat is echt killing voor je rug... De was laten doen in het hotel is niet echt een optie gezien de kosten die ze er voor in rekening brengen. Zo betaal je bijvoorbeeld € 1,50 voor een paar sokken, € 6,- per broek en € 7,50 per (onder)shirt. De was laten doen is dus een beetje een duur grapje. Ben benieuwd naar het resultaat.

Morgen gaan we met z'n allen naar het oude Istanbul. Een beetje de toerist uithangen, want een dagje even geen studiestof aan je kop is ook wel lekker! :-)

Het verslag hiervan zal ook zeker nog volgen.

ma en pa

Wat fijn voor jullie dat de eerste week goed te doen was.
ja, en ook wassen hoort erbij, zullen we het strijken maar niet noemen!
Mooie foto's van oud Istanbul
Op naar de 2e week, het aftellen is begonnen 1 gehad en nog5 te gaan.
Succes allemaal!!!!